Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

10:43:09 - HFF MÜNCHEN | KOMPETENZMAGAZIN

Das Studium | HFF 83 Creative Writing In Germany we have a national ­writing handicap, because we are convinced that one cannot learn how to write. Either you fall from the heavens to earth in the form of Goethe – or it’s better to forget about it. This contrasts with the pragmatic American attitude that you can only learn to write by ­writing. Writing is first of all a craft. Writing is a skill. You have to train your muscles. Practice. Write more. Stay glued to your chair. It’ll take a long time to find out if it’s really art. My main aim for students: to under- stand writing as a craft and in this way to lose the fear of trying. Schwerpunkte der Ausbildung Die Reise des Helden Stoffsuche Entwicklung der Hauptfiguren Recherche eines Ortes Komödie. Dramaturgie des Chaos Love Stories – Genre Geschichten Schreiben für’s Fernsehen Der Autor und der Regisseur – eine gefährliche Liebschaft Dialog schreiben Exkursionen Die Fraueninsel im Chiemsee – Erstes Kennenlernen mit neuen Studierenden Schreiben, Schreiben, Schreiben ... im Schnee Und die Kunst ...... in Bilbao Gedanken in einer morbiden Stadt ... in Venedig Schreiben, schauen und drehen ... in Havanna Der Jakobsweg als eigene Helden- reise ... Santiago de Compostela Schreiben, schreiben, schreiben ... auf der Alm Blutsaugen ... in Transsylvanien Jerusalem – Geschichten aus zwei Welten dozenten: Mark Travis / Keith Cunningham / Tom Schlesinger / Stephan Lebert / Klaus Theweleit / Andreas Rost / Keto von Waberer LEHRSTUHL CREATIVE WRITING Prof. Doris Dörrie Mitarbeiterinnen: JEANNETTE ISCHINGER / STEFANIE SYCHOLT

Pages